zondag 4 oktober 2009

budget (maar dan vanaf morgen...)


Vanochtend heb ik man en dochter 2 (15) eens voorgelegd dat we gaan consuminderen. Ik stelde voor dat we 70 euro per week zouden gaan besteden aan boodschappen. Commentaar man: "Dat lijkt me te weinig. Dat geven wij makkelijk uit in een weekend." Tja, dat was nou juist de reden ;-)

Dochter kon zo mogelijk nog minder enthousiasme opbrengen voor de plannen. Na lang onderhandelen gaan we kijken of we aan 115 euro per week genoeg hebben. Na het eindeloos lezen van consuminderblogs lijkt me dat een makkie, maar we beginnen morgen pas. Want net was ik even in de stad en de delfsblauwe bekertjes en de theeglazen riepen naar me, heel hard. Dus ik heb ze maar meegenomen en alle oude bekers lekker weggedaan. Ziet er keurig uit, ik ben heel tevreden..behalve budgettechnisch dan...

Straks eten we zuurkool met worst en prei. Echt toepasselijk eten voor de eerste dag dat de kachel weer aan is! Heel veel rookworst is glutenvrij, ook de hele simpele euroshopper (die lust zelfs onze lastig etende jongste!). Vandaag hadden we worst van Super de Boer eigen merk, ook prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten