woensdag 14 oktober 2009

koekjes

Eigenlijk ben ik niet zo'n koekjes-eter. De rest van de familie wel, daarvoor haal ik regelmatig megapakken gewone speculaasjes, biscuitjes, lange vingers, chocoladekoekjes en schoolkoeken zoals sultana's. Maar zelf ben ik er niet dol op, en gelukkig maar want, wederom, koekjes bevatten gluten, met als grote uitzondering de meeste merken bitterkoekjes, die van nature glutenvrij zijn én lekker. En dieetkoekjes, maar die zijn dan weer duur en minder lekker.

Er zijn wel een paar uitzonderingen. De koeken die ik heb geproefd van Damhert vond ik lekker van smaak, vooral de amandelcakejes. De savoiardi van Schar vind ik ook lekker, vooral om te verwerken in een gerecht (tiramisu!!)

Tot gisteravond vond ik ook de Orangino's van Schar af en toe wel eens lekker (tenslotte zit er chocolade op, dat is altijd goed) Maar gisteren maakte ik een nieuw pakje open, wat nog lang niet over de datum was, en nadat ik al twee koekjes had gegeten (!) kwam ik erachter dat op de rest van de koekjes een dikke, pluizige laag schimmel zat. Brr....voor mij maar even geen koekjes meer! Het gebeurt me trouwens vaker bij glutenvrije spullen, je moet altijd heel goed op de datum letten, maar ook als de datum klopt nog kritisch naar het product kijken. Zou gv voedsel gevoeliger zijn voor schimmel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten