maandag 12 oktober 2009

vakantie, en cake

Helemaal vergeten dit jaar dat het bijna herfstvakantie is. Voor mijn gevoel is dat nog een week of vier weg, maar het is volgende week al. Vandaag bedacht ik me dat ik best een paar dagen weg zou willen. Het eerste weekend kan niet, het tweede ook niet, maar misschien een paar dagen ertussenin dan?
Laat nou heel Nederland dit jaar in de herfstvakantie in eigen land blijven :(
Mijn favoriete lastminute huisjessite (www.bungalows.nl) brengt ook al geen oplossing; alleen parken waar gegarandeerd niks te doen is, of waar de huisjes sinds de jaren zeventig niet meer zijn gerestaureerd (of erger, schoongemaakt...) zijn nog te verkrijgen. Ik blijf nog even doorzoeken (iemand nog een goeie site?)

Glutenvrije cakes
Verder heb ik vandaag glutenvrije cake gegeten van Glutafin: Marble Cake. Ik vond 'm lekker, maar dochter heeft meegeproefd en vond 'm erg glutenvrij smaken. Niet voor beginnende coeliaken dus ;-) De structuur is prettig, de cake valt niet uit elkaar en is zelfs redelijk smeuïg, vooral het chocoladedeel. Duur, dat wel. Heel eventjes in de magnetron en dan met veel slagroom en hij is écht uitstekend.

Qua cakes ken ik verder tot nu toe alleen de gv cake die AH verkoopt, die is ook prima, en de Livwell boerencake, die prima te eten is maar niet zo erg op cake lijkt en naar mijn smaak teveel rozijnen bevat. Schijnbaar is cake veel makkelijker dan brood?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten