dinsdag 20 oktober 2009

sint en zijn snoep


Overal in de winkels verschijnt weer  het Sint-snoepgoed. Nou ben ik niet zo dol op kruidnoten, vorig jaar heb ik de glutenvrije geprobeerd van Le Poole , maar ik vind het (kleine) zakje de 4 euro niet waard. ALs je er erg gek op bent kun je ze veel beter zelf bakken, een simpel recept voor kruidnoten zonder gluten vind je bijvoorbeeld hier.

Wel erg lekker vind ik marsepein. Nu is er heel veel marsepein glutenvrij, een hele, héle lekkere vind ik die van Carstens, erg smaakvol en niet zo zoet dankzij het hoge amandelpercentage. Helaas niet zo makkelijk verkrijgbaar, en duur (maar elke cent waard) Verder heb ik vorig jaar ook het glutenvrije gevulde speculaastaartje gegeten van Kwakman, erg zoet maar wel lekker. Dit jaar wil ik proberen de gevulde speculaas zelf te maken, dus ik ga op zoek naar een goed recept. Daar heb ik vandaag alle tijd voor...

 Vol goede plannen vandaag, jongste had een pyjama nodig, ik wil graag bibliotheekboeken, boodschappen, bloed prikken in 't ziekenhuis, kortom genoeg buiten-de-deur klusjes. Helaas, jongste blijkt ziek (overgeven en koorts) en hoewel hij heel levendig is (lees: bijzonder veel aandacht vraagt ;-)) lijkt het me geen goed plan om de stad in te gaan met hem.
Die pyjama ga ik maar eens online bestellen, behalve vakanties en dieetvoeding bestel ik eigenlijk nooit wat online, maar dit lijkt me een mooie gelegenheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten