vrijdag 13 november 2009

niet voor mij...

Net zoals ik soms een glutenvrij merk tegenkom wat me bijzonder bevalt (zoals DS) en ik er dan graag meer van wil proberen, gebeurt me soms ook het tegenovergestelde. Zo heb ik ooit in Duitsland koekjes en pannenkoekmeel gekocht van het merk Werz, en heb ik aan de hand daarvan besloten dat ik daar nooit meer aan zou beginnen. Glutenvrij eten is al vervelend genoeg, daar hoeft Werz niet nog een schepje bovenop te doen, zeg maar.


Maar vandaag bevond ik me, door honger gedreven, tijdens werktijd in een wat kleinere natuurvoedingswinkel wanhopig op zoek naar iets eetbaars en daar zag ik crackers van dit merk die me best aardig leken. Drie euro voor zes crackers maar ach, daar staan wij glutenvrijen niet van te kijken...;-) Nou, mijn oorspronkelijke oordeel was juist. Hou je van smaakvolle producten met een prettige structuur dan moet je niet bij dit merk zijn. Ben je gek op veel geld uitgeven voor wazige biologische steenharde crackers in jaar nul verpakking, dan moet je er zéker naar op zoek gaan.

3 opmerkingen:

  1. Hallo, Ik heb pas je log gevonden en vind het heel interessant .Mijn dochter eet al een jaar glutenvrij.Behalve dat het heel duur is,is het een heelgezoek van wat mou wel of niet mag.We hebben gelukkig een bakker in ons dorp die heerlijk glutenarm brood en broodjes bakt van maismeel.Ook maken ze glutenarm gebak op verzoek.Misschien dat er meer bakkers zijn die dat bakken in een speciale ruimte?
    ik kan wel zeggen dat we in het oosten van het land wonen ik weet niet waar jij woont.Ik hoop dat je niet bent gestopt met je log.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Cathalijne: Ik denk dat ik heerlijke pannenkoeken bak van Werz pannenkoekmeel omdat ik mag zijn zoals ik ben, waar jij doet alsof het heerlijk is als je mag zijn zoals je bent volgens anderen, die denken dat coeliakie bijzonder is omdat zij bijzondere dingen eten volgens anderen, waar ik denk dat het bijzonder is wat jij eet, omdat ik niet eet wat jij eet omdat ik mag zijn zoals ik ben, en geen produkten hoef waar suiker inzit, of vlees, of koemelk, of gluten. Waar jij denkt dat gluten is wat hoort, ook al is het niet wat hoort volgens anderen, die denken dat glutenvrij mag en niet hoeft uit te zien zoals anderen willen, die vinden dat glutenvrij hetzelfde hoort te zijn als met-gluten. Waar ik denk dat het is wat het is, en niet wat het hoort te zijn volgens anderen die gluten vinden horen omdat het is wat hoort volgens anderen, die mogen zijn zoals zij zijn als anderen het goedkeuren. Waar ik mag zijn zoals ik ben omdat ik mens ben, niet omdat anderen het goedkeuren wie ik ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. glutenarm zou ik niet geven aan iemand met coeliakie. bij bakker vliegt ook meel in t rond enzo. ook als t apart wordt gemaakt (lees ik nu ) --t blijft moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen