vrijdag 2 oktober 2009

consuminderen?

Het meest inspirerend vind ik toch wel de consuminderblogjes. Vooral omdat mensen er zo blij van lijken te worden om juist minder uit te geven. Heel inspirerend en haast verslavend om te lezen (heb ik vandaag toch wel een uur of drie mee doorgebracht)
Nu heb ik ooit, een jaar of twee terug, wel eens geprobeerd mijn gezinsleden warm te krijgen voor het consuminderen, maar dat stuitte toen op erg veel weerstand. Verder eet ik zelf glutenvrij, omdat ik coeliakie heb. Dat maakte zeker in het begin het eten niet goedkoper! Inmiddels is het dieet helemaal ingeburgerd in ons gezin, en blijkt er maar weinig lekkere dieetvoeding te zijn dus geven we daar geen handenvol aan uit. Dus ik ga toch maar weer eens een poging doen bij te houden hoeveel we uitgeven, en of het ook eens wat minder kan.


Vandaag hebben we boerenkool gegeten en ik was uitermate tevreden omdat ik dat zie als een hele voordelige en erg lekkere maaltijd, maar toen ik net nog even ging rekenen (boerenkool 3,40, aardappels ongeveer 1,50, een hele salami ipv spekjes in kleine blokjes uitgebakken (2,80) , een zakje jus (ongeveer 80 cent) en verse worst (3,80): dat is meen ik 12,30. Dat is nou toch weer niet extreem goedkoop voor een eenvoudige stamppot...

Maar ik laat de moed niet zakken, alle begin is moeilijk en morgen ga ik vrolijk verder met consuminderen. Maar dan ook echt minderen dus niet 2 soorten vlees, en groente uit de aanbieding.

Vandaag was ik zo handig om even op de vuilnisbak te gaan staan om een pan te pakken: vuilnisbak kapot, geschaafde hand en bult op m'n (toch al blauwe dankzij een operatie) been. Dat helpt ook niet erg in het consuminderen, maar het inspireerde me wel, want nu heb ik een heel toepasselijk plaatje boven mijn weblog..;-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten