maandag 30 november 2009

koffie!

Vandaag heb ik koffie gezet. En dan bedoel ik niet een smakeloos in papier verpakt rondje in een raar geknikt apparaat gestopt en op de knop gedrukt, maar ik heb een eerste poging gedaan een Perfecte Cappuccino te leren zetten met deze machine hier rechts.
Lekker geknoeid met wel liters melk, de juiste maling en de exacte druk om aan te stampen...heerlijk werk.


Koffie is weer zo'n dagelijks pleziertje wat je jezelf ook kunt gunnen als je glutenvrij eet. Ik vind het dan ook helemaal niet overdreven als je daar wat meer aan uitgeeft. Dit aardige machientje is bijvoorbeeld nog geen tweeduizend euro (met andere woorden: een appel en een ei...) Okay, het kan ook lekker en iets goedkoper natuurlijk ;-) Zolang het niet begint met een s (en eindigt op enseo...) kun je een hoop 'ik kan nooit eens leuk meedoen' gevoel compenseren met echt goede koffie. Op een terras, in een restaurant, maar zeker ook gewoon thuis! Overigens, ik heb dit apparaat niet thuis, daar zetten we koffie met vers gemalen koffiebonen in een snelfilterapparaat of cafetière.
En die laatste kost hooguit een paar tientjes en levert ook heerlijke koffie op!

1 opmerking:

  1. Koffie is een hemels product dat op ongelooflijk veel manieren kan worden gezet. Het zijn dan ook niet altijd de duurdere methodes die daarvoor de beste zijn, soms kan dit zelfs omgekeerd zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen