dinsdag 10 november 2009

glutenvrije kroketten?


'Vroeger' toen ik gluten at was ik gek op kroketten. Ik weet nog precies hoe ze smaken, als er ooit pilletjes komen waarmee je weer gluten kunt eten wordt de kroket een van de eerste dingen die ik ga eten.
Ik had best goede hoop dat er ook glutenvrije kroketten zouden bestaan en inderdaad, die bestaan ook. Een overzichtje:

* eerst probeerde ik gv kroketten van TK. Erg weinig vleessmaak, valt uit elkaar. Niet lekker. Vettig van smaak.
* vervolgens een pakje kroketten van Le Poole. Duur (5,20 per 4), smaak vergelijkbaar met tk. Structuur ook. Niet knapperig te krijgen, op welke temperatuur dan ook.
* toen de gv kroketten die jumbo verkoopt. Ook vies, flauw en vettig. Na een kroket het pakje weggekieperd, ik ben klaar met gv kroketten. Helaas. Ik heb alleen die van Consenza nog niet geprobeerd, maar tot ik van iemand hoor dat ze echt geweldig zijn laat ik ze links liggen (trouwens geen idee waar je ze kunt krijgen...)


Het lijkt erop of ze allemaal door dezelfde fabriek gemaakt worden, drie series niet-lekkere kroketten. Maar! Toen ontdekte ik dankzij het coeliakieforum de gv frikandel! En waar ik die vroeger nooit zo bijzonder vond van smaak heb ik nu genóten van een gv frikandel van de Jumbo. Echt, heerlijk. Als we af en toe eens frietjes bakken eet ik die erbij, wordt meteen het vet niet smerig (met gv kroketten blijf je vet aan het verversen, ze vallen uit elkaar) Nu ben ik wel benieuwd naar de frikandellen van TK en Le Poole, daar ga ik ook eens naar op zoek!

6 opmerkingen:

  1. Afgelopen weekend kwam ik via 'mamablogs' (o.i.d.) op je site. Super!
    Zelf ben ik sinds 2,5 jaar gv. Helaas ook lactosevrij, dus de IKEA moet ik aan mij voorbij laten gaan... grrr.
    Wat betreft de kroketten. Ik heb de Consenza in de vriezer liggen hier. Volgens mij heb ik ze bij de Zaailing (Leiden) gekocht. Dat is de winkel van glutenvrijemarkt.com. Anders heb ik ze in Naaldwijk gekocht bij BieFit. Ze liggen er al een tijdje. Ik heb de vreemde gewoonte om zoiets lang te laten liggen. Aan de ene kant weet ik dan dat ik nog een keertje 'misschien' iets lekkers heb, aan de andere kant begin ik er niet aan omdat ik bang ben voor de teleurstelling..
    Misschien eerdaags een proberen. Toch. Als ze niet al over de datum zijn... Ik zal je mijn bevindingen dan laten weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, herkenbaar...als je nog zo goed weet hoe het 'echt' hoort te smaken dan valt dieetvoeding érg vaak tegen...
    Ik hoor graag hoe je ze vond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke mooie en leuke blog! Ik was voor het forum www.coeliakie.forum2go.nl op zoek naar blogs met glutenvrije recepten en ben zo hier uit gekomen. Kom gerust eens kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben de gv kroketten van Consenza op de gv markt in Eindhoven gekocht en vorige week heeft T. ze gegeten. Hij vond ze erg lekker. Ook mijn niet glutenvrije zoon heeft ze gegeten en was er prima over te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook de glutenvrije kroketten van Consenza zijn niet te eten. Gewoon 'één flauwe meelhap!!
    Maar de frikandellen zijn inderdaad super lekker van Consenza. Ik koop ze bij de Coop.Twee van mijn kinderen zijn glutenvrij, maar ik eet de gv frikandellen ook zelf, omdat ze zo super lekker zijn.
    Wat ook heerlijk is zijn de gv luchtige crackers van Consenza. Bij de Jumbo te koop voor 1,49 per pak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sinds kort koop ik de producten van VA Foods. Zij hebben glutenvrije kroketten, bamischijven, frikandellen etc. www.vafoods.eu is hun site

    BeantwoordenVerwijderen