zondag 27 december 2009

na-kerstbuffetje


Vandaag hadden we een prachtige na-kerstdag. De oudsten hebben hun hele kamer leeggehaald, en gaan meubels wisselen, schilderen en kleding uitzoeken. En dat helemaal vrijwillig, dat ik dat nog eens mag meemaken ;-)
Eind van de middag had ik alle kerstrestjes, aangevuld met een tonijnsalade, als buffetje op tafel gezet: gezellig en lekker. Het enige lastige met buffetten is alleen, dat je als glutenvrij etende altijd vooraf moet pakken. Want als er ook maar iemand met z'n broodje door de saus dipt, is die saus alweer onbruikbaar. En als een schaal met brood al kruimelen over tafel schuift, weet je niet meer wat nog 'schoon' is en wat niet.
Hier thuis lossen we dat simpel op: alles is glutenvrij. Eventueel stokbrood kun je pakken in de keuken. Bij buffetten elders pak ik als eerste (bescheidenheid brengt je nergens, als glutenvrije) en vul ik niet meer bij. Gaat prima!

1 opmerking:

  1. De dochter van mijn beste vriendin moet (helaas) ook glutenvrij eten. Ik vind het erg leuk, dat je er een blog over bij houdt! Ik heb gelijk mijn vriendin gebeld en samen hebben we al heel wat ideeen opgedaan....
    Super!!!
    Groetjes Cindy
    www.uttemetut.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen