zondag 28 februari 2010

wafels

Vandaag werd een van mijn neefjes 9 jaar. Leuke leeftijd om jarig te zijn, nog klein genoeg om voluit te genieten maar groot genoeg voor echte cadeaus. En voor mij waren er glutenvrije Brusselse wafels. Nog even in Belgische stijl, en heerlijk zoet. Ze lijken mij ook heel geschikt voor een sjiek nagerecht (met ijs, warme kersen en room, dat werk). Al met al dus wel een aanrader. Het schijnt dat wafels ook leuk zijn om zelf te bakken, dat zal ik eens tegen man zeggen ;-))

2 opmerkingen:

  1. Mmmm, wafels! Heel lekker, ik bak ze altijd zelf en dat is inderdaad heel lekker en helemaal niet moeilijk.Ik heb een recept aangepast van het coeliakie forum en het is precies genoeg voor 6 wafels uit mijn elektrische wafelijzer.

    Je hebt nodig:
    138 gram mix C van Schär
    50 gram zachte boter
    1 ei
    125 cl. melk
    4 eetlepels suiker (ik vind ruwe rietsuiker erg lekker)
    snufje zout
    pakje vanillesuiker

    Boter zacht roeren, ei suiker en vanillesuiker erbij en kloppen tot een schuimige massa.
    Dan de bloem en het zout en als laatste de melk.

    In ons wafelijzer duurt het precies 5 minuten en dan heb je heerlijke wafels.

    Groetjes, Trude

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, dank je! Klinkt prima te doen.

    BeantwoordenVerwijderen