woensdag 17 februari 2010

bijna vakantie, mee

De weken voor de vakantie verlopen op elke school altijd chaotisch (of tref ik dat nou alleen steeds?). Jongste is vandaag vrij (studiedag?! Morgen heeft hij wel school, en vrijdag weer vrij..bizar toch?), en de dames hebben vooral véél tussenuren en oefenen voor de muziekavond. Al met al is het steeds weer een verrassing wie er wanneer thuis is.
Morgen en vrijdag werk ik, zaterdag werken de dames nog maar maandag gaan we dan toch echt weg: vakantie!! En omdat ik in België nooit veel glutenvrije dingen heb aangetroffen ben ik ook vast aan het verzamelen wat er mee moet voor die paar dagen: mijn favoriete gv crackers van Glutafin, die ik iedereen kan aanraden want ze smaken echt heerlijk, een paar Eat Natural repen (ideaal voor onderweg), een handvol eenpersoons jamkuipjes en wat glutenvrije koekjes.
Het gewone avondeten lukt me overal wel, dus meer is niet nodig. Ik vind de gluten tegenwoordig in elke taal op het etiket ;-) En ik verheug me vooral op de lekkere desserts die je in België altijd ziet, véél chocola, veel keus! En kleuter verheugt zich op het zwembad, hij is er al dagen vol van...

4 opmerkingen:

  1. Hoi Cathalijne,
    Ga ook even bij de Delhaize (supermarkt) langs, daar verkopen ze diverse heerlijke gv cakejes van Allergo 6 voor €3,95. Een Delhaize zit in Neerpelt, Kasterlee en Lommel, zie www.delhaize.be.
    veel plezier, groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cathalijne,
    Hier nog een berichtje van mij.
    In Turnhout (25 km van Mol vandaan) zit een Bioplanet (colruyt) daar verkopen ze diverse gv producten (zie www.bioplanet.be).
    Hopelijk heb je wat aan mijn tips.
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Dat ga ik zéker doen. Geweldige tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ook makkelijke crackers voor vakantie zijn (met een paar verpakt, dus ze blijven vers), zijn die van 3Pauly:

    http://www.glutenvrijemarkt.com/contents/nl/d316.html

    BeantwoordenVerwijderen