vrijdag 26 februari 2010

nog meer Belgie...

Helaas, de vakantie is alweer om! Maar we hebben heerlijk gezwommen, gewinkeld en ik heb een paar glutenvrije ontdekkingen gedaan. De makkelijk verkrijgbare (in België dan hè...) is de Campbell's Deli soup. Ik kocht de smaken ajuin (ui) en broccoli: lekker! En supermakkelijk, het zit in een schenkpak en is goed voor twee dagen een enórme lunch. En dat is ook precies wat ik ermee heb gedaan ;-) Lang niet alle soorten zijn glutenvrij, maar met deze twee (er zijn er nog véééél meer) was ik al heel tevreden, na al die erwtensoep van de laatste tijd.
De andere ontdekking was vandaag. We gingen bijtijds weg uit Mol om oudste om twaalf uur door de stromende regen af te leveren in Gent, waar ze vanavond een optreden heeft. En toen we dus toch in Gent waren (en nee, dat was niet handig in de buurt, Mol-Gent is 104km, tja, je moet wat over hebben voor je kinderen nietwaar...) besloten we daar even rond te wandelen en het valt op dat Gent ontzettende veel hippe en lekkere en biologische lunchgelegenheden heeft! We liepen naar binnen bij Exki en dat kan ik iedereen aanraden!! Een uitstekend glutenvrij aanbod, zelfs taart, maar ook heerlijke salades, soep, fruit, yoghurts. Van deze keten zitten er ook twee filialen in Antwerpen. Dé tip voor gv'en die daar lekker gaan winkelen. Ik had de trio salade Cheverny, met linzen en zalm, geitenkaas, aardappels en een geweldige dressing. En er was een belachelijk lekkere peren/roomtaart. Ik raak er bijna niet over uitgepraat ;-))

En nu we het toch over winkelen hebben, in Lommel (of all places) kocht ik een paar prachtige donkerblauwe suède laarzen van Nalini met schachtwijdte 32cm. Hoe fantastisch is dat! België is geweldig. Ik ga heel blij slapen vandaag.

1 opmerking:

  1. Hallo Cathalijne,
    Wat leuk een GV-blog, die zijn er niet veel. Ik ga jouw blog volgen, zelf heb ik ook coeliakie en heb op mijn blog ook een paar GV-recepten gezet.
    Groetjes, en een fijne dag, Trude

    BeantwoordenVerwijderen