zaterdag 19 juni 2010

Lokum


Er zijn lekkere dingen van nature glutenvrij waar je soms niet aan denkt; een van mijn favorieten is Lokum of Turkish Delight/ Turks Fruit. Dat eet ik graag, en dan niet de goedkope soorten die naar lijm, rubber, kleurstof en suiker smaken maar de allerlekkerste: Lokum van Haci Bekir. Een ronduit fantastisch product, helemaal niet goedkoop helaas, maar van nature glutenvrij. Vooral alle soorten met noten zijn lekker, en dan vooral de wortel/ noten met kokos (die van het plaatje hiernaast!).  Dit (prijswinnende) product wordt in Nederland geimporteerd door Ottomania, en is op meerdere plekken te koop. Als je het ergens tegenkomt: zeker proberen!

5 opmerkingen:

  1. Ow.. dat ziet er lekker uit, zijn ze echt glutenvrij? In Zwitserland wilde ik het eens kopen in een winkel waar ze vertelden dat Turks fruit vaak met meel wordt bestrooid om het kleven tegen te gaan. Als dit bij dit Turks fruit niet zo is ga ik het meteen bestellen.

    Groetjes, Trude

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is bij dit turks fruit niet zo! Er wordt geen meel gebruikt. Ze zijn echt de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het voor Livaad opgevraagd bij Ottomania en er is echt alleen maar maismeel gebruikt. En ze hebben toch veel verschillende soorten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die met walnoot zijn ook ge-wel-dig. Ik heb ze bijna allemaal geprobeerd, en op de 'mastiek' na vind ik ze allemaal lekker. Maar die wortel...té lekker gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel voor het antwoord, ik ga ze bestellen. Wordt nog een moeilijke keuze...

    Groetjes, Trude

    BeantwoordenVerwijderen