zondag 13 juni 2010

drinkyoghurt

Veel coeliaken hebben ook last van lactose, en veel mensen die last hebben van lactose (waaronder ik) kunnen geen melk drinken maar elke dag een beker yoghurt gaat goed. Nu vind ik yoghurt om te eten niet zo heel erg lekker, dus heb ik lang gezocht naar een geschikte drinkyoghurt. Dat is lastiger dan je denkt, want vrijwel elke soort drinkyoghurt bestaat voor een groot deel uit melk (en weipoeder, en andere zeer lactosehoudende ingrediënten)(en dan heb ik de dubieuze kleurstoffen/ smaakstoffen nog niet genoemd). Ik had een ontzettende lekkere soort gevonden van Andechser, echt té lekker, maar wel 1,70 per 500ml., niet een erg alledaags prijsje. Gelukkig heeft AH nu ook een hele lekkere drinkyoghurt die alleen yoghurt bevat en dus licht verteerbaar is: Arla Drinkyoghurt zwarte bes/ framboos. Momenteel 97 cent per liter bij (gewoonlijk 1,29 geloof ik). Biologisch, glutenvrij en lekker zomers. En voor een echt familieprijsje ;-)

1 opmerking:

  1. Wat je ook eens moet proberen:
    sap van 1 sinaasappel in een glas gieten en aanvullen met yoghurt. Even roeren en klaar is je drinkyoghurt! En het is nog supergoedkoop ook.

    BeantwoordenVerwijderen