vrijdag 5 november 2010

energie

Vandaag heb ik me verdiept in de nieuwe voorwaarden van de zorgverzekering én de afrekening van Eneco. Qua zorgverzekering was het een hele verrassing, in de brief van OHRA die bij de nieuwe voorwaarden zat stond de tip eens op de site de vergelijker te gebruiken om te zien of je ideaal verzekerd was. Nou ja, enthousiast gedaan en wat bleek, wat ik ook invulde ik kwam niet aan mijn huidige maandbedrag van 188,24 (excl. tandartsverzekering...)  Ik betaal ruim meer dan de duurste verzekering!
Goed, dat was een telefoontje waard met de vraag waarom ik een pakket had dat duurder was dan welk pakket op de site ook. Medwerker OHRA: "U heeft een niet meer bestaande verzekering, een die niet meer nieuw te krijgen is omdat de vergoedingen zo ontzettend gunstig zijn dat het er voor ons nooit uit kan". Hm, daar wil ik meer van weten. Hij ook, dus dat ging hij uitzoeken. En natuurlijk, ik krijg helemaal niks meer uitbetaald dan bij hun duurste verzekering, ik betaal gewoon dik meer premie zodat OHRA ook eens een leuk personeelsuitje heeft *moppermopper*. Goed, daar ga ik dus komend jaar bijna veertig euro per maand op besparen.

Verder kwam de afrekening van Eneco binnen en wat blijkt, sinds het opzeggen van de dubbeltariefstroom zijn we duidelijk goedkoper uit. Scheelt ten opzichte van vorig jaar meer dan 200 euro.En met vijf computers, twee televisies, een wasdroger, frequent ovengebruik en een vaatwasser is ons maandbedrag van Eneco toch maar 134 euro, hoe fantastisch is dat!

Nou, dat geeft me toch een buitengewoon tevreden gevoel moet ik zeggen. En dat terwijl we de meest afgrijselijke heerlijke witte winter hebben gehad sinds mensenheugenis! Mijn dag kan niet meer stuk (nou ja, ik baal nog wel van die boete van de milieupolitie voor het een uur te vroeg buitenzetten van de vuilniszakken, die ook vandaag arriveerde...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten