zondag 15 augustus 2010

pastasalade

Wat ik nou lastig vind met glutenvrije pastasalade is, dat de pasta snel hard wordt (of je moet een hele 'natte' salade maken). De pasta die ik altijd gebruik (Sam Mills, diverse varianten, o.a. te koop bij Jumbo voor de fantastische prijs van 1,59!) is overal perfect behalve in de wat drogere pastasalades. Dan verandert het meteen weer terug in keiharde mais, zeg maar. De pasta van Schär die ik voorheen gebruikte deed hetzelfde. Iemand betere ervaringen met een andere gv pasta?

3 opmerkingen:

  1. de volkorenrijst macaroni van Consenza pure en free is er volgens mij geschikter voor. Die kan je ook lekker gaar koken zodat hij langer zacht blijft.
    Inderdaad een groot nadeel hè dat die pasta weer hard wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik inderdaad ook de volkorenrijst van Consenza - dat bevalt heel goed, ook in salades.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pasta (ook glutenvolle) wordt in salades altijd wat harder. De oplossing is eenvoudig: gewoon iets langer laten koken.
    Dat vind ik overigens toch nodig bij de pasta van Sam Mills. Als je de aangegeven kooktijd aanhoudt dan is ie wel heel erg 'al dente'.

    BeantwoordenVerwijderen