zaterdag 23 januari 2010

lunch buiten de deur, een telefoongesprek

'Goedemorgen, met Cathalijne. Ik heb aanstaande maandag een training bij jullie die de hele dag duurt, er hoort ook een lunch bij. Nu eet ik glutenvrij, en ik vraag me af of dat voor jullie te regelen is, of dat ik zelf wat mee moet nemen?'
Medewerker: 'Ja, nou, ja, wij kunnen zoiets heus wel regelen maar niet op zulke korte termijn uiteraard'
Ik: 'Maar het is dus over drie dagen...'
M: 'Ja, dat gaat dus niet dan. We hebben al boodschappen gedaan en glutenvrij is erg moeilijk en lastig en moeten we apart inkopen. Maar ik heb net de kok aan de andere lijn, dus ik zal het nog even met hem overleggen'
...stommelt naar andere telefoon...'Ik heb een mevrouw aan de lijn die vraagt of we voor maandag een gv lunch kunnen regelen? Lijkt me niet toch, we hebben de boodschappen al binnen?' 'Oh. Oh. Okay. Ja. Goed dank je'...stommelt terug...

M: 'Mevrouw, ik sprak zojuist de kok en hij zegt dat het geen probleem is. We hebben brood in de vriezer, en anders maakt hij gewoon een lunch met een omeletje en salade. Geen moeite zegt de kok....'


Kijk, dat vind ik nou ook. Want zeg nou eerlijk, zo moeilijk ís het toch ook niet? Wij glutenvrijen lunchen elke dag hoor. En een beetje kok heeft fantasie genoeg om dit zelfs op de dag zelf nog op te lossen. Ik ben heel benieuwd maandag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten