woensdag 21 december 2011

op weg naar kerst


Momenteel heb ik een beetje het gevoel dat ik een week te weinig heb voor kerst. Ik heb er nog helemaal niet over nagedacht! En vrijdag werk ik gewoon, zodat ik zaterdag boodschappen moet doen. Niet dat ik een idee heb wat we gaan eten, ook dat niet.  Dus ik heb echt nog wel een week extra nodig om in alle rust en sereniteit de kerst in te gaan.  Of ik moet een beetje beter mijn best doen, dat zou ook kunnen helpen... Dat hele 'gedoe' om kerst heen, waarbij alles wat je zou kunnen meemaken of kopen overgoten is met een kerstsaus (rood, groen en glitters) brengt me vaak ver van de bedachtzame adventstijdstemming die ik eigenlijk zou prefereren. Maar daar ben ik natuurlijk helemaal zelf bij.

Even heel wat anders, wat mijn mopperige stemming kan verklaren: afgelopen zaterdag was ik uit eten bij een Thais restaurant, waar men echt probeerde alles glutenvrij te regelen, maar de drie dagen die ik vervolgens beroerd was, met buikpijn en opgezet en koorts (en sacherijnig) gaven duidelijk aan dat dat niet gelukt was.  Het was allemaal wel heel lekker trouwens. Het blijft toch lastig, die coeliakie. Iemand alweer wat gehoord van die glutenpil?

1 opmerking:

  1. hallo,
    Ik ben hedi koch, ik heb ook coeliakie (gluten vrij-dieet). Heb je ook nogveel meer gluten vrije tips van bv taarten en koekjes, en cake??
    Je hebt een hele leuke web-site, daar vind ik ook allemaal leuke tips in terug (zoals lebkuche).
    Eten is vrij moeilijk, je moet alles goed nalezen of opzoeken bij www.livaad.nl, om er zeker van te zijn dat de producten glutenvrij en tarwezetmeel-vrij zijn.
    Ik word er wel steeds handiger in (eigenlijk m'n moeder).
    Ik heb ook facebook, Hyves en skype of msn: hedikoch1@hotmail.com is mijn email-adres.
    Bij Hyves is het wel leuk om mijn pagina te bezoeken zodat je meer over mij te weten komt.


    groetjes Hedi Koch

    BeantwoordenVerwijderen