zondag 20 februari 2011

Aachen

Gisteren waren oudste en ik in Aachen (Aken), echt een hele goede winkelstad. Hele leuke mix van dure en eenvoudige winkels, ketens en zaken die er van oudsher zitten, hele mooie oude en hele lelijke nieuwe gebouwen kortom, een aanrader. Daar gaan we nog een keertje naar terug.
Wat me wel opviel ineens is de eigenlijk heel rare gewoonte van Nederlandse natuurvoedingswinkels om glutenvrij voedsel te 'adopteren'. De natuurvoedingswinkel bij mij vlakbij bijvoorbeeld heeft een enorm schap glutenvrij, waarvan een heel groot deel totaal niet biologisch is. In Aachen kwamen we ook zo'n grote biowinkel tegen, maar daar hadden ze maar een heel klein schapje glutenvrij, alleen bio dingen. Vooral van Wertz, wat ik eigenlijk nooit lekker vind en wel erg duur, dus dat hebben we laten staan.

PS: Het sneeuwt hier???

1 opmerking:

  1. Toen ik nog in Kerkrade woonde, kwam ik er regelmatig, nu ben ik er in geen jaren geweest! Je verhaal klinkt aantrekkelijk, het wordt weer tijd voor een bezoekje!

    BeantwoordenVerwijderen