zondag 17 oktober 2010

Schneekoppe

Ik was er al bang voor, niemand die dus een goed glutenvrij recept voor échte cheesecake heeft :-( 
Maar ik had nog een glutenvrije tulband met chocoglazuur in de kast staan wachten van Schneekoppe die man als troost gisteren gemaakt heeft en die smaakt echt heel goed. Zacht, samenhangend en lekker. Helemaal niet droog, en mooi gerezen ook nog. En in zo'n tulbandvorm lijkt het ook net wat specialer dan in een gewone cakevorm. Daar gaan de volgende keer Duitsland een paar pakken extra van mee dus, samen met het pizzadeeg van dat merk. Jammer dat het hier niet gewoon bij AH staat.

6 opmerkingen:

  1. In mijn glutenvrije bijbel staan diverse heerlijke recepten voor cheesecakes. Het boek is de moeite waard om aan te schaffen maar ik kan de pagina's ook voor je inscannen en ze je mailen.
    1000 glutenfree recipes door Carol Feinster.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik kan je blij maken met een recept..
    hij stond in het blad van de tuinen en die hadden hem van www.mamajulia.nl als je daar recpeten aanklikt (rechts in beeld) dan vind je het recept !
    eet smakelijk!
    groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch! Dat lijkt me wel wat. Dat recept van mamajulia ga ik proberen ik en wil heel graag die recepten ingescand, als het je lukt. Zou ik heel blij mee zijn. En dat boek wil ik ook, daar ga ik naar op zoek! Mijn e-mail: Cathalijneapestaartjecasemapuntnl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OK, ik lees dit nu pas maar ik ga morgen meteen scannen en mailen.
    Ik heb het boek gekocht in Arnhem bij Cook & Book maar dat is al wel een paar jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik weet niet of je zonnebloempittenbrood lekker vindt, en of je binnenkort weer in Duitsland gaat shoppen, maar mijn zus heeft dit meegenomen uit Dtslnd http://www.querfood.de/Mehle-Backzutaten/Mehle-Mischungen/Mehlmischungen/Brot-Kuchen-Co/Brotbackmischung-fuer-Sonnenblumenbrot-glutenfrei::3246.html even water en olie erbij, in een bakblik en na 50 minuten heb je een prima broodje! Makkelijk en lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag net dat Schär ook een recept voor glutenvrije cheesecake heeft. Wellicht is het iets.

    http://www.schaer.com/en/cooking-baking/recipe-collection/cheesecake/

    BeantwoordenVerwijderen