zondag 5 september 2010

de zaailing

Man en ik waren een kort weekendje samen weg, erg gezellig en ook gewoon lekker om heel even geen wek-kleuter te hebben 's ochtends (hoewel ik dan uiteraard toch stipt om zeven uur wakker ben...), even geen vast maaltijdritme, geen brood smeren, ja, echt een goed idee.


Omdat we in de buurt van Leiden waren zijn we (behalve naar het Museum voor Oudheden) ook naar De Zaailing geweest, de winkel achter www.glutenvrijemarkt.com Wat leuk om daar meerdere rekken glutenvrije spullen te zien! En niet te vergeten een heleboel lotgenoten ;-) Ik heb er uiteraard ook een paar dingen gekocht, waaronder een pizza met ham van Beiker die ik nog nooit ergens had gezien (zelfs niet op de website van Beiker). Op de doos leek het een grote, dunne, goedgevulde pizza. Nu, de vulling was inderdaad overdadig (erg veel van een kaasachtig product, veel zout), maar de pizza was klein en met een hele dikke bodem. Dat is nooit een geweldig idee met glutenvrije pizza, aangezien de bodem nooit en te nimmer het lekkerste deel is. Het blijft dieetvoeding...
Wat mij betreft is de pizza niet iets om nog eens te kopen in elk geval.


Wat ik wel lekker vond waren de eierkoeken van 'I am glutenfree'. Niet precies zoals gewone eierkoeken, maar toch helemaal niet gek, weer eens heel wat anders. En ze ruiken écht zoals eierkoeken! (Echtgenoot mompelde nog even dat het jammer was dat er een hoop eieren inzitten, waar ik niet tegen kan, maar dingen die je eet op een weekend weg tellen niet, zoals iedereen weet. Net als geld uitgegeven tijdens een weekend weg niet telt..)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten